caenfrdeitptrues

Tel: 972 804550
Directora: Anna Ibars
Regidor d’ensenyament: David Segarra

L’Escola Bressol Municipal Guirigall, és un centre d’educació infantil de primer cicle i acull nens i nenes de 4 mesos a 3 anys. És de titularitat municipal i té el suport del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona.

La funció de l'Escola Bressol és oferir als infants un conjunt d'experiències educatives que promoguin el seu desenvolupament i aprenentatge.

És un servei per a les famílies i un recolzament a les persones progenitores en l'educació del seus fills.

Els espais estan pensats per generar un ambient acollidor, ric en estímuls de tota mena, i així afavorir tot un conjunt d'experiències i relacions amb altres companys.

A partir de la ràtio vigent, que ve marcada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, l’escola està organitzada de la següent manera:

• 1 aula de 4 mesos a 1 any (8 infants)
  • 2 aules d’1 a 2 anys (13 infants)
  • 2 aules de 2 a 3 anys (20 infants)

A les aules de Infantil-1 i Infantil-2, hi ha 1 educadora que és  la tutora,  i cada 2 aules 1 educadora de reforç. A l’aula de infantil-0 hi ha 2 educadores. Aquesta distribució permet que en moments puntuals es pugui dur a terme un treball en petit grup i per tant, una atenció més individualitzada.

L'afectivitat és la base de la relació educadora-infant. Promovem que els nens siguin capaços d'expressar-se, d'estimar i ser feliços.

Repectem les característiques personals, els ritmes individuals i afavorim l'autonomia personal

Considerem  el joc com a mitjà d’aprenentatge per l’infant, i partint dels interessos dels nens i nenes, afavorim l’aprenentatge significatiu,   relacionant els aprenentatges amb la vida real dels infants.

Portem a terme un sistema d'adaptació gradual, tenint en compte les necessitats de cada infant i cada família.

El català és la llengua vehicular de l'Escola, però en cap cas serà un impediment per comunicar-nos amb la família.